Scouting Malden - Vrijwilligers

Vrijwilligers

Vind jij het leuk om kinderen een leuke en onvergetelijke tijd te geven met een hele diversiteit aan spel-elementen? Of wil je deel uit maken van een bestuur of vind je het leuk om te klussen?

Dan ben je binnen Scouting Malden aan het juiste adres! Onze vrijwilligers zorgen niet alleen voor leuke en uitdagende spelprogramma’s voor kinderen, ook zelf leer je veel van elkaar en zal je er achter komen dat je misschien wel meer kan dan dat je in eerste instantie van jezelf verwacht zou hebben.

Binnen Scouting Malden wordt er niet gekeken naar wat je vaardigheden wel of niet zijn. Of je als vrijwilliger past binnen onze Scouting organisatie. Plezier en enthousiasme zijn de belangrijkste aspecten om als vrijwilliger bezig te zijn. Het gaat er binnen Scouting Malden om dat je de kinderen, maar ook jezelf en elkaar een onvergetelijke tijd geeft.

Samen maken wij Scouting!

Als vrijwilliger kun je op diverse manieren actief zijn bij Scouting Malden.
Voor alle vormen van vrijwilligers werk binnen onze verreniging is een geldig VOG een vereiste. Zodra je start binnen onze verreniging wordt deze aanvraag verzorgd. Kosten hiervan nemen wij volledig voor onze rekening.
Binnen onze verreniging hebben wij ook vertrouwingspersonen in de vorm van groepsbegeleiders. Deze groeps begeleiders doen onderandere ook de begeleiding van stafleden en vrijwilligers.

Stafteam

Alle speltakken van Scouting Malden kunnen nog extra leiding gebruiken.
Wat zijn de vereisten?

• Je hebt belangstelling voor het (bege)leiden van kinderen;
  • Je hebt ruim 3 uur per week voor scouting over;
  • Je bent minstens 17 jaar oud;
  • Scoutingervaring is niet vereist, inzet en enthousiasme wel!
  • Een geldig VOG.

Mocht het je leuk lijken om jouw kostbare vrijetijd op zaterdag te geven aan Scouting Malden, dan zal je daar geen moment spijt van krijgen!

Groepsbestuur

Als vrijwilliger kun je ook actief zijn in het groepsbestuur, ook wel het dagelijks bestuur (DB) genoemd. Het DB bestaat uit de groepsvoorzitter, de groepsbegeleider, de secretaris en de groepspenningmeester, welke gekozen zijn door de groepsraad. Zij behandelen de dagelijkse zaken en werken aan de voorbereiding en de uitvoering van het groepsbeleid.
De taken van het DB liggen op het gebied van informatie-voorziening, contacten tussen stafleden en met de stichting, plannen van activiteiten, etc

Stichtingsbestuur

Scouting Malden heeft bezittingen zoals tenten, spelmateriaal, inventaris en de blokhut. Daarnaast kent onze vereniging verplichtingen en rechten voortvloeiend uit huurovereenkomsten, subsidietoezeggingen, enzovoorts.
Met al deze zaken hoeft het stafteam zich niet bezig te houden. Daarvoor hebben we de stichting. Een rechtspersoon die eigendommen en financiën beheert. De beheerstichting staat ten dienste van de groepsvereniging. Zij behartigt de financiële en materiële belangen van de groep.
Bij Scouting Malden bestaat het stichtingsbestuur uit meerdere leden: een voorzitter, secretaris, penningmeester, 2 leden van de commissie intern beheer (CIB) en de voorzitter van het groepsbestuur. Het stichtingsbestuur vergadert zo'n 5 maal per jaar.

Commissie intern beheer

Heb je een stel handige handjes en vind je het leuk om te klussen en onze blokhut te onderhouden dan ben je van harte welkom bij het CIB! We proberen zoveel mogelijk onderhoudswerkzaamheden in eigen beheer te doen maar indien nodig laten we uiteraard het werk over aan professionals. Het onderhoud vindt plaats vanuit een meerjarenplanning. Éénmaal per jaar, tijdens het gezellige klusweekend,  wordt er geklust met alle vrijwilligers.